Jak jsem prodal megabarák na Vysočině

KONČENĚ PRODÁNO!

Vila ve Žďáře má nového majitele, bude se užívat k bydlení a částečně k podnikání. Možná vás ale bude zajímat, jak to vlastně bylo s jejím prodejem od samého začátku. Takže – seznamte se s příběhem o tom, jak jsem prodal žďárskou vilu.

JAK TO VŠECHNO ZAČALO

To, že jedna z mých prvních nemovitostí byla zrovna tahle mega vila, je celkem náhoda. Ale čtěte dál a zjistíte, že náhody vlastně neexistujou.

Když jsem v realitách začínal, stanovil jsem si jasný cíl – moje nemovitosti a jejich prezentace budou mít „koule“. A k tomu jsem se chtěl začít potkávat se zajímavými lidmi, podnikateli, majiteli velkých firem a tak…

Nebylo nic jednoduššího než začít tím, že načančám a natočím svůj vlastní dům. No a když to bude pecka, tak to prostě vypustím do světa. Nechtěl jsem ho prodat, ale získat materiál – video, hezké fotky, prostě profi prezentaci. Abych měl co ukazovat klientům, kteří budou chtít s prodejem svých nemovitostí pomoct. No, jak dobře víte, dům jsem prodal za 48 hodin. Ano, ten můj dům, který jsem prodávat nechtěl…

VŠECHNO SOUVISÍ SE VŠÍM

Shodou okolností si ten můj dům koupil zajímavý chlapík. Při prodeji mi najednou povídá: „Hele mám takovej barák ve Žďáru. Mohl byste mi ho prodat. Líbí se mi, jakým způsobem svoji práci děláte.” Hm, paráda, Žďár... Tak snad to nebude žádná ruina...

Týden na to jsme se jeli na dům do Žďáru podívat. A jak se ukázalo, on to nakonec nebyl tak úplně obyčejnej barák. Vlastně mi z něj spadla huba doslova až na zem.

COŽE? 6 ložnic?
COŽE? 12 záchodů?
COŽE? Přes tisíc metrů čtverečných?
ZDÁ SE MI TO NEBO VIDÍM VÝTAH?!
Říkám si: to prodám aspoň za pade…

JÓ, KDYBYCH TENKRÁT VĚDĚL...

Plnej nadšení jsem si na místě domluvil zajímavou provizi. Protože se v domě přes dva roky nebydlelo, chtělo to menší úpravy té džungle, která tam vládla. Tak jsem řekl, že je na vlastní náklady zařídím. To je přece jasný, vždyť svůj dům jsem prodal za 48 hodin, tak tady to bude taky tak. To jsem byl ještě dost bláhovej.

A TAK ZAČALA OPERACE HO HO HO…….

Je konec léta a my prostě musíme mít záběry za hezkýho počasí, na podzim už to nebude ono. Takže jdeme na to...

Zařizuju malíře. Zařizuju zahradníky. Zařizuju uklízečky.

Bavíme se tady o baráku, co má přes 1000 m2, takže rozhodně nestačil jeden zahradník a jedna uklízečka. Ještě jsme nic nenatočili, nic nevyfotili a už mě malíři, uklízečky a zahradníci stáli dobrých 55 tisíc korun. Docela dobrej začátek, co.

Jednou takhle po baráku běhalo asi 15 lidí a zrovna přijel majitel na kukačku. Šel jsem mu ukázat, jak se na domě maká, a za domem jsme našli skupinu 5 zahradníků, jak sedí na zámkovce a nožem vydloubávají mech.

Majitel mi vysekl poklonu, protože mu bylo jasný, že to, na čem jsme se domluvili, se opravdu děje. To byla chvíle, kdy jsem věděl, že moje služby a vlastně celá příprava nemovitosti pro prodej se bude od ostatních realitek dost lišit.

PROMO MUSÍ BÝT

Šel jsem na to ve velkým stylu:
Hele, skočím do bazénu.
Hele uděláme Wimbledon.
A co vířivka?

Prostě pojďme udělat realitní video, který tady ještě nebylo. Takový, co osloví co nejvíc lidí.

Samotnýmu natáčení předcházela spousta příprav. Celý den strávený na scénáři… Dokonce jsem musel přijet o den dřív z dovolený. K tomu pár dní na stajlování vily a za dva dny natáčení a focení bylo hotovo.

No a výsledek jste koneckonců viděli sami. A pokud ne, tak tady je.

NO A TEĎ ZPÁTKY NA ZAČÁTEK

Jak jsem se v průběhu procesu prodeje dozvěděl, dům už přede mnou prodávala jiná realitka. Tahle realitka vilu nabízela dokonce „jenom” za 22 milionů a bez úspěchu. Asi to znáte – pár fotek, žádná práce navíc. I takovou mega vilu kvůli tomu v inzerci lehko přehlédnete a kdyby ne, tak od domu za 22 mega očekáváte přece jen trochu jinou úroveň prezentace. Tím, že do inzerátu napsali, že se v místě nachází veškerá občanská vybavenost, to už samozřejmě nezachránili…

Majitel po mně chtěl, aby se vila prodala minimálně za 25 milionů. Ale já byl nahecovanej, tak jsem navrhnul, že začneme na 33 milionech.

Žďár jsem mohl rovnou škrtnout, protože tam o baráku už všichni věděli. Samozřejmě i to, za kolik se původně prodával. Takže skok o dobrejch 11 mega. Věděl jsem, že tudy cesta nepovede.

CO TEDA S TÍM?

Nechal jsem pro vilu udělat super web a dal ho přeložit do třech dalších jazyků. Takže kromě češtiny byl ještě v angličtině, němčině a ruštině. To stejný bylo samozřejmě potřeba udělat i s titulky ve videu. Taky 3D půdorysy. Ne ty obyčejný, co má každej. Ale fakt super půdorysy od architektky.

To mě stálo dalších 50 tisíc. Takže to už jsem na 105 tisících, a to jsem ještě s inzerátem ani nevylezl ven. K tomu video, fotky, bannery, propagační materiály. Celkem dalších 45 tisíc. Suma sumárum 150 tisíc. A ano, pořád to ještě nikdo neviděl.

TO JAKO FAKT?

Jo. Veškeré náklady jdou vždy jen a pouze za mnou. Pokud se mnou prodávající uzavře exkluzivní smlouvu na 6 měsíců a mně se nemovitost nepodaří prodat, pořád jdou veškeré náklady za mnou. Jo, správně, to taky každej realiťák neudělá.

POJĎ S TÍM VEN

Jak udělat, aby o tom baráku věděl každej? Tak jo, zkusíme to podpořit penězma. Možná jste si říkali, hele to video se líbí více než dvěma tisícům lidí. Sdílelo ho 741 lidí a přes půl milionu lidí ho vidělo, tak to je mazec.


No jo, ale možná nevíte, že placená reklama na tohle video mě na sociálních sítích stála přes 110 tisíc.

POŘÁD SE TO NEPRODALO, TAK CO TEĎ?

Tak třeba zkusím oslovit veliký realitky a nabídnu jim část provize, když vilu nabídnou svým zahraničním klientům. Ale co když mě pošlou šéfové realitek do pr…? Makléři se to nikdy nedozví, šéf si samozřejmě velkou část provize nechá a pro koncového makléře už to nebude zajímavý. Takže proč se omezovat na realitky? Prostě pustím do světa, že dám 300 tisíc komukoliv, kdo mi přivede kupce.

To se lidi zblázněj, až se to roznese.

Takže jsem natočil video a poslal ho ven. Hned to vyvolalo dost ohlasů. Začali se ozývat obchodní skupiny napříč republikou. Najednou všichni věděli o někom, kdo to jistojistě koupí.

Jojo. Ale nekoupil. Neproběhla ani jediná prohlídka. A to tohle promo video dobrých 187 670 lidí…

NAKONEC NĚKDO PŘECE JEN PŘIŠEL

Prohlídky přicházely spíše přes sociální sítě nebo přes standardní inzertní weby.
Všeho všudy bylo ve vile kolem 12 prohlídek – vždy se jednalo o super zajímavé jednání a každé trvalo okolo dvou hodin. Ten barák je prostě celkem velkej.

Složení potenciálních kupujících bylo dost pestré. Od uznávaného gynekologa, přes předsedu představenstva, majitele řady firem… No prostě přehlídka úspěšných a zajímavých lidí. S těmi prostě chceš trávit čas.

Před Vánoci jsem seděl s majitelem vily přes dvě hodiny v kanceláři. Vymýšleli jsme strategii jak prodej urychlit. Snížili jsme cenu, což vedlo k dalším prohlídkám. K těm prohlídkám, které vedly k happy endu.

HAPPY END (PRO VŠECHNY)

No hurá, kupující dal nabídku – prodávající ji potvrdil. Já mezi nimi dělal takového milého mediátora. Asi vám je jasné, že koncept kupní smlouvy je při prodeji garáže a prodeji mega vily taky trochu jiný. Dali jsme tedy právníkům pořádně zabrat. Podpis kupních smluv a jejich následné zavkladování proběhlo už v pohodičče. A já jsem byl hlavně rád, že tady mám spokojeného prodávajícího a spokojeného kupujícího. Díky tomu jsem byl spokojený i já sám. A to mi dává smysl.

A když mluvím o happy endu, tak nakonec i mně se veškerá investovaná práce zaplatila. Nemluvím jen čistě o nákladech na zakázku, které byly enormní, ale samozřejmě i o čase stráveném prohlídkami, komunikací se zákazníky a vším kolem prodeje nemovitosti. No, nebylo toho zkrátka málo.

KOLIK TO STÁLO

  • malíři, uklízečky a zahradníci: 55 000 Kč
  • web, 3D půdorysy, překlady: 50 000 Kč
  • video, fotky, propagační materiály, banery: 45 000 Kč
  • reklama na soc. sítích: 110 000 Kč

KDO TO VŠECHNO VIDĚL

  • návštěvnost webu vily: 31 000 lidí
  • inzertní weby: 19 452 lidí
  • facebook video s vilou: reálně oslovených 480 689 lidí, 2.100 like, 741 sdílení, 526 komentářů
  • facebook video při hledání kupce: reálně osloveo 187 670 lidí, 432 like, 66 sdílení, 109 komentářů
  • youtube: 14 008 shlédnutí videa, 147 like

Celkem 260 000 korun a 732 819 lidí, kteří viděli naši propagaci.

A PRÁVĚ DÍKY TĚMHLE ČÍSLŮM SE VILU PODAŘILO PRODAT

No a proč vlastně píšu takovouhle slohovku o prodeji domu? Asi hlavně proto, aby si každý uvědomil, že pokud chce prodat dům, byt a nebo třeba pozemek, tak se rozhodně bude jednat o veliké peníze. A proto je potřeba si k sobě na pomoc najít někoho, kdo vám s prodejem pomůže. Práce makléře rozhodně není o tom, že dům vyfotí, napíše, že v místě je veškerá občanská vybavenost, a hodí ho na Sreality. To jistě zvládnete i sami.

Provize se neplatí za to, že nemovitost nabízím, ale za to že ji prodávám. A pokud jste dočetli až sem, tak víte, jak to vypadá, když někdo aktivně prodává.

Tak se na mě neváhejte obrátit a probereme, jak co nejlépe prodat i vaši nemovitost.

Máte rádi sušenky? My ano! Tyhle malé soubory slouží k tomu, aby byla návštěva našeho webu příjemným zážitkem, vše fungovalo jak má a my jsme ho mohli dále zlepšovat. Tak co, dáte si s námi?